dilluns, 8 de març del 2010

Neva a totes les estacions d'autobusos


No sé si hi sabíeu, però avui ha nevat.

És per això que crec que seria just fer un homenatge a tots els que NO vivim a l'Àrea Metropolitana de Barcelona i hem d'utilitzar el transport públic (perdó, MERAVELLÓS transport públic). Posem-ho en situació (utilitzant uns punts esquemàtics perquè tothom ho pugui entendre, fins i tot els que avui encara no saben que ha nevat):

1. Et lleves, mires el Cuní i veus que Catalunya està paralitzada, t'espantes perquè has d'anar a la universitat i tens classe presencial
2. Truques al senyor Alsa (que té veu de noia i parla castellà) i li demanes si hi ha servei de bus entre dues localitats (posem per exemple, entre Navàs i Barcelona). Et diuen que sí, que va amb 5-10 minuts de retard però que el servei funciona
3. Arribes un xic abans de les 9 del matí a una estació d'autobusos desconeguda (posem per exemple, només per pur exemple, l'estació de Navàs). Allà cauen quatre volves de neu
4. Et trobes amb amics i coneguts que (ALERTA!) s'esperen des de les 7 del matí (n'hi ha un altre que no és ni amic ni conegut que s'espera des de les 6 del matí)
5. Els hi explico el punt número 2. I ells m'expliquen que han trucat al mateix senyor Alsa i els hi diu que el servei NO funciona
6. Truco al senyor Alsa (que ara té veu de robot femení) i em diu que esperi, em posen musiqueta, m'informen que en aquests moments no em poden atendre (potser no ho havia dit, però la trucada és en un 902)
7. Torno a trucar al senyor Alsa, em diu que m'esperi em posa musiqueta i em diu que cliqui el número desitjat (d'aquells que diu "si vol informació, premi el número 1"). Ho hagués fet, però només hi ha un problema... no m'ha dit quins números havia de prémer, només m'ha posat musiqueta!
8. Provo un altre intent de trucada, ara al 012. Li explico la situació a un noi molt amable i em diu que ell no en te ni idea i que he de trucar a l'Alsa... gràcies i adéu (visca el funcionariat que atén les trucades d'informació pública)
9. Maregem la perdiu
10. Maregem encara més la perdiu
11. Decidim anar cap a casa (ara ja neva més) amb la intenció d'agafar el bus de les 11.34
12. Decidim anar fins a Manresa per agafar el tren (tot i que al llarg del matí deien que el servei de rodalies no funcionava)
13. Passem de Manresa i anem a Sant Vicenç de Castellet. Neva, i molt
14. Entro a l'estació sense pagar i, per fi, agafem el tren que ens portarà a Barcelona

I fins aquí el mogudet dia d'avui al matí, però no s'acaba aquí... Barcelona comença a caure sota l'embruix de la neu, tot de volves prenen els carrers i edificis de la Ciutat Comtal, i els barcelonins i barcelonines estan contents (veuen més a prop el somni olímpic... HA HA). Uns juguen a cúrling pel carrer, altres es tiren fotos, alguns estrenen els barrets de llana que els hi va regalar la tieta per Nadal i que, tot i que creuen que és horriblement lleig, se'l posen; els de més enllà cauen per terra i són víctimes dels tacons que no estan acostumats a xafar substàncies blanques, etc.

És neu, només neu, però neva a totes les estacions d'autobusos

2 comentaris:

  1. Per cert, amb tot el text i no he explicat què és la foto que encapçala el post. Doncs bé, aquest és el número de l'ONCE a Navàs, que s'ha posat a la venda avui

    ResponElimina
  2. Quanta raó, Genís . . .
    Sàpigues que aquest espai el seguiré fidelment. Hi toques, company, hi toques.

    ResponElimina